Logo
Naršo
Svečių: 2
Narių: 0
Šiame puslapyje: 1
Skaitiklis



Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai
Grįžti į pagrindinę svetainę
Apklausa #43
Geriausias SSRS karo vadas Antrajame pasauliniame kare (II turas)
Paskelbė . Vyksta nuo pirmadienis, 2006 m. birželio 19 d. - 18:53:52 iki ketvirtadienis, 2006 m. liepos 06 d. - 06:43:03. Viso balsų: 341

Semionas Budionas 2.35% [Votes: 8]
Vasilijus Čiuikovas 8.21% [Votes: 28]
Andrejus Jeriomenko 0.88% [Votes: 3]
Nikolajus Kuznecovas 3.81% [Votes: 13]
Kirilas Mereckovas 2.05% [Votes: 7]
Pavelas Rybalko 1.47% [Votes: 5]
Pavelas Rotmistrovas 6.45% [Votes: 22]
Semionas Timošenko 5.28% [Votes: 18]
Aleksandras Vasilevskis 11.14% [Votes: 38]
Georgijus Žukovas 58.36% [Votes: 199]
Gaga | Bir 19 : 18:58
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Pirmajame SSRS karo vadų ture daugiausiai balsų surinko Konstantinas Rokosovskis. Bijau, kad šiame ture, be didesnės konkurencijos bus Georgijus Žukovas. Na, bet pažiūrėsime.

Į finalą iš pirmojo turo pateko:

Konstantinas Rokosovskis 31.76% [101 balsų];
Ivanas Konevas 15.09% [48 balsų];
Vasilijus Sokolovskis 11.32% [36 balsų];
Ivanas Černiachovskis 11.01% [35 balsų];
Nikolajus Vatutinas 9.43% [30 balsų].

Orien | Bir 19 : 19:03
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Mano irgi nuomone sutampa, kad Zukovas surinks daugiausiia balsu

Froidas | Bir 19 : 19:11
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Aisku, kad bus Zukovas ir tikrai ne del to, kad geriausias, o del to, kad zinomiausias.

sturmderchutz | Bir 19 : 21:02
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Manyciau, verciausi yra Vasilevskis uz pagrindiniu SSRS puolamuju ir gynybiniu operaciju kurima ir Ciuikovas uz ispletota karo mieste taktika, kuri nepakito iki musu dienu.

panter | Bir 19 : 21:35
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Net neįsivaizduoju kam balsą atiduot, o dėl žukovo tai gaila, ypač jai pirmąją vietą finale užims.

lemis | Bir 20 : 02:49
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Balsavau už Vasilevskį ,talentingiausią TSRS maršalą. 42-45m vadovavo generaliniam štabui.Visos didžiosios ,to laikotarpio operacijos planuotos jo. 45m paskirtas vadovauti 3 Baltarusijos frontui.Po karo Europoje,Žukovas,Rokosovskis su amerikonais šnapsą gėrė,tuo tarpu Vasilevskis buvo paskirtas Tolimųjų Rytų fronto vadu.Kvantūno armijos sutriuškinimas,suplanuotas ir įvykdytas taip pat Vasilevskio.P.s. Įdomu kiek Žukovas gautų balsų,jei nebūtu Suvorovo knygų ?

panter | Bir 20 : 15:16
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Mano nuomonę būtų kažkas panašaus, nes Suvorovo knygas ne toks jau ir didelis kiekis žmonių yra skaitęs.

Airis | Bir 20 : 19:12
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Mano nuomne daugiausiai balsu surinks Georgijus Žukovas,ir pats uz ji balsavau

Desert Fox | Bir 20 : 20:01
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

O argumentai? Ar visi balsuoja vien dėl to, kad apie jį knygos rašomos?

Savas | Bir 20 : 21:37
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Balsuoja už tuos kuriuos labiau žino, tad knyga įtakos visgi turi

panter | Bir 21 : 01:55
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Tai tą įtaka gi neigiama turėtų būti...

Savas | Bir 21 : 01:59
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

o jei kitų nežino?

panter | Bir 21 : 02:41
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Aš taip pat ,atvirai pasakius, kai kurių nežinau, o kuriuos žinau, man jie, kaip lyderiai, neimponuoja tagi- susilaikymas.

T-34,2 | Bir 21 : 05:48
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Aš balsavau už du man geriausiai žinomus ir pažys tamus karo vadu. Mano manymu jie daugiausiai nusipelnė garbės. Tik kurie geriau nerašysiu. Tegunie paslaptis.

Orien | Bir 21 : 05:56
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

T-34.2 hmm idomu kaip tu uz 2 prabalsavai?

panter | Bir 21 : 06:09
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Kintantis ip ;]

padla | Bir 21 : 06:30
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

sutinku, kad zukovas zinomiausias o ne geriausias...kur buwo zukovas ten ir lavonu buvo simtai tukstanciu...rusu..

Panzermeyer | Bir 21 : 16:36
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Padlai: taip, ir Raudonosios armijos sutriuškinimas 1941 m. vasarą - irgi ant jo sąžinės. Bet užtat labai gerai žinomas. Šiaip pagal rusų aukų skaičių Žukovą reikėjo įtraukinėti į Vermachto sąrašus

audronasa | Bir 21 : 17:30
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Kaip geriausią vermachto generolą ?

Gaga | Bir 21 : 21:13
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Gaila, bet geriausio Vokietijos karo vado rinkimai jau baigėsi.

Georgij Žukov | Bir 21 : 21:58
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

je Zukovas laimi!

ggrybas | Bir 21 : 23:16
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

katras kokiu ginklu daugiau turejo,tas tokiais ir kariavo.kas smegenimis , kas tankais beigi patrankomis musi laimedavo, a vot georgijkonstantinovicius liavonais uzdrabstydavo , nes anksciau paminetu priemoniu museu stygiu jaute, a lavonu - ne..

padla | Bir 23 : 02:47
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

nu blyn plamna ivykdyti tai reikejo...jaigu reijkia paimti tiltuka iki rytojaus reihskia reijkia....pulsim kol pas vokietukus kulipkos baijgsis:D

lemis | Bir 24 : 01:17
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Žiūriu,žmonės už Semioną Budioną balsuoja.Labai gaila,kad nepateikia argumentų,su malonumu paskaityčiau.Nežinau, arba jie jumoristai,arba nėra nieko skaitę apie ww2.Jeigu būtu tokia nominacija ,didžiausias ww2 nevykėlis,be abejonės, lauretu paskelbčiau Semioną.Jeigu būtu konkursas,gražiausi karo metų ūsai,be konkurencijos,laimėtojas aiškus-Budionas

Poligonas | Bir 24 : 17:33
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Je, Žukovas išreklamuotas geriausiai.

Lattras | Bir 25 : 00:55
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Semionas Budionas i Schindlerio sarasiuka???Lemis visiskai teisus)))..Man regis Klima Vorosilova irgi i kompanija itraukti.Butu kaip Byvis ir Teslagalvis;)

Georgij Žukov | Bir 27 : 22:35
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Nu tai kas kad isreklamuotas... Jai koks zmogus nenusimano apie karo vadus tai ziuri i kitu nuomones ir bando is ju susidaryti savaja... Kitu vadu megejai ir galetu savo numyletinius pareklamuot jai tai nera uzdrausta...

T-34,2 | Bir 29 : 03:48
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Gal galit parašyti kas laimi, ir kas atsilieka, nes aš nenoriu bereikalo balsuoti.

Gaga | Bir 29 : 08:15
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Georgijus Žukovas 55.88% [133 balsų]
Vasilijus Čiuikovas 10.92% [26 balsų]
Aleksandras Vasilevskis 10.5% [25 balsų]
Pavelas Rotmistrovas 7.98% [19 balsų]
Semionas Timošenko 5.46% [13 balsų]
ir t.t.

Nugalėtojas buvo aiškus nuo pirmos minutės.

T-34,2 | Lie 01 : 04:10
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Taigi laimėjo visiem žinomas veikėjas

BadBalance | Lie 01 : 06:47
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Propaganda veikia

panter | Lie 01 : 20:42
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Tikiuosi Rokosovskis finale nugalės Žukovą.

Geddys | Lie 06 : 00:58
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Šventas vyras Konstantinovičius

Savo naujojoje knygoje "Pergalės šešėlis",kuri neseniai pasirodė Ukrainoje, V.Suvorovas pasakoja apie keturiskart Sovietų Sąjungos didvyrio, maršalo Georgijaus Žukovo gyvenimą ir veiklą; maršalo, apie kurio tariamą genialumą prigalvota gausybė pasakų ir legendų. Šiandien Rusijoje įnirtingai kuriamas Žukovo kultas - Maskvoje pastatytas pompastiškas paminklas, įsteigtas Žukovo ordinas, pasirodė daugybė knygų ir straipsnių periodikoje. Antrojo pasaulinio karo metu sovietinės armijos maršalai ir generolai neprilygo geriausiems vokiečių karvedžiams Manšteinui, Guderianui ar Romeliui. Tačiau, sakoma šiandien Rusijoje, mes turėjome Žukovą, genialų karvedį, kuriam vadovaujant pasiektos didžiausios pergalės. Rusijos stačiatikių cerkvei siūloma Žukovą paskelbti šventuoju!
Švento vyro Georgijaus Konstantinovičiaus žvaigždė įsižiebė 1939 m. Mongolijos stepėse, prie Chalchin Golo. Rusai kariavo su japonais ir niekaip negalėjo jų įveikti. Stalinui reikėjo žmogaus, galinčio priversti Raudonosios Armijos dalinius pulti ir kautis, nekreipiant dėmesio į jokius nuostolius, ir tokį žmogų jis surado. Žukovas!
Ligi tol jo reputacija buvo labai prasta - grubus, netašytas chuliganas, mušeika, nesugyvenamo būdo, niekas nenorėjo su juo kartu tarnauti - stengėsi arba juo nusikratyti, arba patys keisti tarnybos vietą. Stalinas suprato: šis bedvasis garbėtroška dėl savo karjeros padarys viską, pralies jūras kraujo, tačiau tikslą pasieks. Žukovas gavo ypatingus įgaliojimus ir išvyko į Mongoliją.
Daugelis dokumentų, susijusių su įvykiais prie Chalchin Golo, Rusijoje ir šiandien vis dar tebėra įslaptinti, tačiau ir be jų aišku, kad japonų armijos sutriuškinimo planą rengė ne Žukovas. Jo užduotis buvo kitokia - priversti tą planą vykdyti. Ir privertė, šaudydamas savo pavaldinius, nekvaršindamas galvos, kas kaltas, kas ne. Neįtiko - kulka į kaktą ir jokių prokurorų, jokių tribunolų.

Išsilavinimas - pradinė mokykla

Stalino lūkesčius Žukovas pateisino. Į Mongoliją jis vyko kaip kileris, kaip kileris ir elgėsi, skleisdamas baimę ir siaubą, o grįžo su karvedžio aureole. Vis dėlto, Stalinas vylėsi, kad galbūt iš Žukovo ir karvedys išeitų. Paskyrė generalinio štabo viršininku, tačiau greitai teko atleisti - mąstymo gabumais Žukovas nepasižymėjo. Kitaip ir negalėjo būti, juk būsimojo maršalo išsilavinimas labiau negu kuklus - pradinė mokykla ir trumpalaikiai kavaleristų kursai. Todėl suprantama, kodėl Žukovas per 43 tarnybos metus neparašė jokio karybos darbo, net mažiausio straipsnelio. "Atsiminimai ir apmąstymai" nesiskaito, juos rašė ne pats Žukovas, o žurnalistų brigada.
Ne protas ir gabumai, o žiaurumas ir negailestingumas nulėmė Žukovo karjerą. Operacijas planavo generalinis štabas, jame dirbo pakankamai protingi žmonės, tokie kaip Aleksandras Vasilevskis, kuriam Stalinas negailėjo nei laipsnių, nei ordinų, tačiau ir geriausias planas yra bevertis, jeigu jo nepavyksta įgyvendinti. Žukovo uždavinys ir buvo priversti frontų vadus tuos planus ir direktyvas vykdyti. O kad nereikėtų prieš kiekvieną išvyką į frontą vis suteikinėti ypatingų įgaliojimų, Stalinas paskyrė Žukovą savo pirmuoju pavaduotoju. Juo tapęs, "karvedys" pasijuto visagalis ir vadovavo tais pačiais metodais, kaip ir prie Chalchin Golo - kumščiu ir pistoletu. Generolams daužydavo snukius, karininkus šaudė, o štai kareiviais nesidomėjo. Jie jam tebuvo tik masė.
Bandydavo Žukovas mušti ir maršalus, bet šie, būdami laipsniu lygūs, nenusileisdavo. Jau karui pasibaigus, Berlyne, daugybės žmonių akivaizdoje, Žukovas šoko mušti maršalą Konevą, šis skolingas neliko… Kitas maršalas, Malinovskis, tapęs Žukovo pirmuoju pavaduotoju, vėliau prisiminė, kad kiekvieną rytą į šefo kabinetą eidavo įsitempęs: jeigu jis ant manęs šauks, ir aš šauksiu, jeigu puls muštis, duosiu atgal… Taip tarpusavyje bendravo sovietiniai maršalai.

Didvyriai, kurių nebuvo

Oficialioji istoriografija ir šiandien teigia, esą "Žukovas sustabdė fašistų ordas ir apgynė Maskvą". Kaip buvo iš tikrųjų? Per nepilną mėnesį Guderiano tankų grupė įveikė 700 kilometrų ir iki Maskvos teliko 300, tačiau… Grupė išsiveržė toli į priekį, flangai atviri, žmonės išvargę, tankus reikia remontuoti, degalai ir tepalai baigiasi… Pulti toliau reiškė savo noru lįsti į pelėkautus.
Antra vertus, vokiečiai ėmė suvokti, jog "žaibo karas" žlugo, jie neturi tiek jėgų, kad galėtų vienu metu sėkmingai pulti visomis kryptimis. Reikėjo apsispręsti. Maskvos užėmimas yra svarbus propagandai, tačiau tokiu atveju flangai apsinuogina dar labiau. 1941 m. rugpjūčio 21 d. Hitleris sustabdė puolimą Maskvos kryptimi ir įsakė Guderianui sukti į pietus - Kijevas ir Ukraina svarbiau. Kijevą gynė milijoninė rusų grupuotė, vokiečiai ją klasiškai apsupo ir likvidavo - 665 tūkstančiai rusų kareivių ir karininkų pasidavė, o jų vadas generolas Kirponosas nusišovė.
Ne Žukovas apgynė Maskvą, o vokiečiai nepajėgė jos užimti - išsikvėpė, baigėsi jėgos, puolimas užgeso, ir teko pereiti į gynybą. Sovietinė propaganda sukūrė mitą apie "mūšį dėl Maskvos", o koks mūšis be didvyrių! Taip atsirado pasaka apie 28 panfiloviečius, kurie sunaikino 18 vokiečių tankų. Tiesa, pradžioje teigta, jog tų tankų buvo 56, tačiau tai atrodė visiška fantastika, todėl jų skaičių mažino, mažino, kol galiausiai apsisprendė: užteks ir 18. Visi panfiloviečiai žuvo, nes prieš mūšį jų politrukas esą pasakė: "Didelė Rusija, o trauktis nėra kur - už mūsų Maskva!". Jeigu visi žuvo, tai iš kur žinoma, ką tas politrukas kalbėjo? Pasirodo, žinoma, tik va, politruko pavardė liko paslaptyje - lyg Dijevas, o gal Kločkovas…
Vokiečiai labai pedantiškai registruodavo savo nuostolius, o štai, kad prie vieno kaimelio iškart prarado vos ne visą tankų batalioną, neužfiksavo. Pulko, kuriame tarnavo panfiloviečiai, vadas, apie savo karių didvyriškumą sužinojo… iš laikraščių, nes laikraščiai juos didvyriais ir padarė. "Krasnaja zvezda" korespondentas, gavęs redaktoriaus užduotį parašyti straipsnį apie sovietinių karių didvyriškumą ginant Maskvą, į frontą net nebuvo išvykęs, straipsnį parašė sėdėdamas Maskvoje. Žinojo tik vienos divizijos vado pavardę - generolas Panfilovas, o degantys vokiečių tankai ir visa kita - laužta iš piršto. Žurnalistinė antis pavirto "tikru faktu" ir pakliuvo į enciklopedijas, istorijos vadovėlius.
Žukovo pasiūlymu visiems panfiloviečiams suteikti Sovietų Sąjungos didvyrių vardai po mirties. Šiandien žinoma, kad anaiptol ne visi jie ten žuvo, dalis pasidavė vokiečiams ir vėliau net kovojo Vermachto gretose.

Vieną mūšį pralaimėjo, o iš kito - pabėgo

Kur vyko didžiausias Antrojo pasaulinio karo tankų mūšis? Sovietiniai ir šiandieniniai Rusijos karo istorikai atsako nedvejodami: 1943 m. Kursko lanke, ir jį laimėjo sovietiniai tankistai. V.Suvorovas teigia, jog tai eilinis melas, nes didžiausios tankų kautynės istorijoje vyko 1941 m. birželio 23-27 d. Vakarų Ukrainoje, Dubno, Lucko ir Rovno rajone. Vokiečių I-oji tankų grupė, turėjusi 799 tankus, visiškai sutriuškino 6 sovietinius mechanizuotuosius korpusus, kurių kiekviename buvo tiek tankų, kiek visoje vokiečių grupėje. Po kautynių nusišovė Pietvakarių fronto komisaras Nikolajus Vašuginas, bet ne vadas, planavęs mūšį, vadovavęs ir pralaimėjęs. Jis sėdo į lėktuvą ir išskrido į Maskvą. Tas vadas - generolas Žukovas.
Mūšiui Kursko lanke vadovavo Konstantinas Rokosovskis. Iš belaisvių pavyko išgauti vokiečių puolimo laiką. Rokosovskis nusprendė likus 2 valandoms iki vokiečių puolimo pradėti artilerinį parengimą. Planas labai paprastas ir mirtinai rizikingas, nes jeigu vokiečiai puls anksčiau ar vėliau, reikš, jog tūkstančiai tonų sviedinių paleisti be jokios žalos priešininkui, o tai jau katastrofa. Mūšio išvakarėse į fronto štabą atvyko Žukovas ir Rokosovskis paprašė jo, kaip aukštesniojo viršininko, patvirtinti planą. Žukovas atsisakė, o mūšiui prasidėjus skubiai išvyko iš kovos veiksmų rajono kuo toliau. Pasielgė labai apdairiai: pralaimės Rokosovskis, Stalinas jam ir galvą nusuks, o laimės - laurai perpus, nes Žukovas buvo fronte mūšio išvakarėse, viską išmintingai surikiavo ir nurodė.

Vėliava virš Reichstago

Argi Žukovas nelaimėjo jokių mūšių? Laimėjo, jo vadovaujama sovietinė armija šturmavo ir užėmė Berlyną. Tik šiandien niekas negalėtų paaiškinti, kuriems galams tas šturmas, jeigu miestas apsuptas geležiniu žiedu ir tereikėjo palaukti savaitę kitą, kol vokiečiai suvalgys paskutines kates bei šunis ir drausmingai pakels rankas. Dešimtys tūkstančių sovietinių kareivių būtų likę gyvi.
Tačiau Žukovui reikėjo skambios pergalės ir vėliavos virš Reichstago. Jis brangino tik savo gyvybę, o eilinis kareivis - buvęs nebuvęs.

Briliantai ir petnešos

Karas pasibaigė ir Žukovas tapo nebereikalingas. Armijos viršūnėje atsidūrė Vasilevskis, iš visų sovietinių maršalų galbūt gabiausias, o savąjį kilerį Stalinas paskyrė sovietinės okupacinės kariuomenės grupės Vokietijoje vadu. Tos grupės daliniai palaipsniui virto vagių ir marodierių gaujomis, todėl Žukovas savo geležine ranka turėjo įvesti tvarką ir atkurti drausmę. Kaip ir daugeliu atvejų, su užduotimi nesusidorojo. Priešingai, pats tapo didžiausiu plėšiku ir vagimi.
Plėšikauti niekas nedraudė. Eilinis kareivis į namus galėjo išsiųsti 10 kg vogtų daiktų, karininkas - 30 kg, generolas - pagal poreikius. Visi plėšė kiek galėjo ir visi buvo patenkinti, bet greitai iškilo nesutarimai tarp dviejų konkuruojančių "firmų" - armijos ir NKVD, kurios viena kitai stengėsi iškrėsti kuo daugiau kiaulysčių. Sovietų sąjungos pasienyje buvo sulaikytas iš Vokietijos riedantis ešelonas, grūste prigrūstas įvairiausių gėrybių. Paaiškėjo, jog visa tai priklauso vienam asmeniui - okupacinės grupės karo tarybos nariui (vyriausiajam komisarui) generolui leitenantui Konstantinui Teleginui. Enkavėdistai pasiuto - armija vagia daugiau už juos! Prasidėjo kratos, areštai, tardymai… Iš Telegino Stalinas atėmė generolo laipsnį ir pasodino 25 metams. Kratos generolų butuose ir vasarnamiuose atvėrė pritrenkiantį vaizdą: sovietiniai karvedžiai vogė Vokietijoje ne tik briliantus, senovinius meno dirbinius, gobelenus, bet neatsispirdavo ir smulkių kišenvagių pagundoms.
Generolas Aleksejus Sidniovas, į tardytojo klausimą, kuriems galams jis iš Reichsbanko pavogė 5 senovinius gobelenus, atsakė: "Pasimaišė tie gobelenai man po ranka, aš juos ir paėmiau. Liepiau komendantui išsiųsti į mano butą Leningrade". - "600 sidabrinių šaukštų jūs taip pat pavogėte?" - "Taip, pavogiau" - "Kam jums tiek šaukštų?" - "Nežinau".
Generolas pulkininkas Abakumovas. Kratos metu jo bute rasta aukso lydiniai, brangakmeniai, krištolas ir lagaminas… vokiškų petnešų. Generolas leitenantas Miniukas, Žukovo adjutantas: auksas, sidabras, kilimai, gobelenai, marmurinės statulos ir… 92 dviračių pompos. Generolas leitenantas Kriukovas: auksas, briliantai ir… 16 durų spynų. Beje, Kriukovas ne tik korpusui vadovavo. Jis savo korpuse įkūrė viešnamį generolams ir partiniams bonzoms. O kadangi viešnamis oficialiai vadinosi medicinos-sanitarijos batalionu, tai jos "darbuotojas" ir ordinais apdovanodavo "už kovinius nuopelnus". Kriukovo žmona - garsi dainininkė Lidija Ruslanova kartu su vyru bastėsi po Vokietiją ir vogė nė kiek ne mažiau. Tik ją domino ne durų spynos ir dviračių pompos, o meno dirbiniai ir brangenybės. Kartu su vyru ir į kalėjimą sėdo.
Stalinas puikiai žinojo, kad didžiausias vagis okupacinėje grupėje yra Žukovas, tačiau sodinti jo neskubėjo, laukė tinkamo momento. Belaukdamas ir numirė.

Paskutinis žygdarbis

1954 metų rugsėjo 14 dieną 9 val. 53 min. virš Tocko poligono buvo numesta atominė bomba. Ji sprogo ore, iki žemės likus 350 metrų. Trotilo ekvivalentas - 40 kilotonų. Tai nebuvo paprastas branduolinio ginklo bandymas, o taktiniai mokymai. Sprogimo metu poligone buvo ne tik naminiai gyvuliai, suvaryti iš aplinkinių rajonų kolchozų, bet ir 45 tūkstančiai žmonių - kareiviai ir kaliniai. Kareiviai turėjo vieni gintis, o kiti per patį sprogimo epicentrą pulti. Radiacija tokia, jog net matavimo prietaisai išėjo iš rikiuotės. Kiek žmonių žuvo iškart, kas atsitiks su likusiais gyvais - nerūpėjo niekam. Mokymų tikslas - išsiaiškinti, ar gali kariuomenė kovoti panaudojus branduolinį ginklą.
Visi turėjo pasirašyti, jog niekada neprasitars, kur buvo ir ką matė. Apie medicininę priežiūrą ir tinkamą gydymą negalėjo būti net kalbos, žmogus ir gydytojui neturėjo teisės pasakyti tikrųjų ligos priežasčių. Niekas ir šiandien negalėtų įrodyti dalyvavęs tame nežmoniškame eksperimente, nes visų dokumentuose parašyta, jog 1954 m. rugsėjo mėnesį jie buvo komandiruotėse kas Kaukaze, kas Sibire. Oficialiai tą dieną Tocko poligone nebuvo nė gyvos dvasios.
Šis eksperimentas yra nusikaltimas, o jį sugalvojo ir "mokymams" vadovavo, suprantama, ne pačiame poligone, o įsitaisęs saugioje vietoje, maršalas Žukovas, viena kraupiausių figūrų Rusijos istorijoje.

Geddys | Lie 06 : 00:59
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

nieko jis negeriausias o greiciau apsukriausias

Apklausa #42
Geriausias SSRS karo vadas Antrajame pasauliniame kare (I turas)
Paskelbė . Vyksta nuo ketvirtadienis, 2006 m. birželio 01 d. - 21:56:10 iki pirmadienis, 2006 m. birželio 19 d. - 18:53:52. Viso balsų: 318

Ivanas Bagramianas 4.4% [Votes: 14]
Ivanas Černiachovskis 11.01% [Votes: 35]
Leonidas Govorovas 3.14% [Votes: 10]
Ivanas Konevas 15.09% [Votes: 48]
Rodionas Malinovskis 5.03% [Votes: 16]
Ivanas Panfilovas 4.09% [Votes: 13]
Konstantinas Rokosovskis 31.76% [Votes: 101]
Vasilijus Sokolovskis 11.32% [Votes: 36]
Fiodoras Tolbuchinas 4.72% [Votes: 15]
Nikolajus Vatutinas 9.43% [Votes: 30]
Gaga | Bir 01 : 22:02
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Geriausiu Vokietijos karo vadu mūsų svetainės nariai ir lankytojai išrinko Erwiną Rommelį. Na, o dabar pereiname prie SSRS karvedžių. Kaip ir Vokietijos atveju, bus surengti du atrankiniai turai (po 10 kandidatų), o po to - finalas. Kad nekiltų bereikalingų kalbų, jog į apklausą nėra įtrauktas vienas ar kitas maršalas arba generolas, iš karto informuoju, kokias pavardes matysime antrajame ture:

Semionas Biudonas,
Vasilijus Čiuikovas,
Andrejus Jeriomenko,
Nikolajus Kuznecovas,
Kirilas Mereckovas,
Pavelas Rybalko,
Pavelas Rotmistrovas,
Semionas Timošenko,
Aleksandras Vasilevskis,
Georgijus Žukovas.

P.S. Antrojo turo nominantų sąrašo korekcija dar įmanoma. Jeigu manote, kad yra labiau nusipelniusių SSRS karo vadų, siūlykite jų pavardes.

Froidas | Bir 01 : 22:12
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Nu i Wikipedia reiks nueit, nes puses, net pavardziu nesu girdejes.

lemis | Bir 02 : 07:32
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Gaga,tu čia vadas, bet prieš rašydamas pagalvok, ka tu siūlai i sąrašą.Aš dar sutinku su Černiachovskiu,bet Panfilovas, išvis iš fantastikos sryties.Vargšas nusmurgęs divizijos vadelis.Kokie jo, kaip didžiausio sovietų stratego nuopelnai?Ką jis išvis karo metu nuveikė..?Ar tu prisiskaitęs pasakų,apie 28 didvyrius,sustabdžius vokiečių puolimą prie Maskvos.?Jis yra nykštukas, palyginus su Vasilevskiu,Konevu,Rokosovskiu ar netgi tuo pačiu Žukovu.Ar tu išvis girdėjai apie jį po 41metų.?Nesupyk nenorėjau įžeist,bet sakau kaip yra.

Gaga | Bir 02 : 18:32
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

lemi, ką svetainės nariai užpraeitos apklausos komentaruose pasiūlė kandidatais, tą su nedidelėmis korektyvomis ir gavo. Į Panfilovą ir aš pats pažiūrėjau su tam tikra ironija, tačiau "dėl įdomumo" palilkau. Pažiūrėsime, kiek gajus mitas apie jo žygdarbį.

_west_ | Bir 03 : 01:03
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Rokosovskis beabejo geriausias is saraso Bent jau man favoritas.Protingas vyras buwo, geras strategas ir mokejo taupyti vyru gyvybes,ne taip kaip Zukovas

Gaga | Bir 03 : 09:30
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Pagal pirmųjų dviejų dienų rezultatus žiūriu, kad Rokosovskis pasmerktas tokiai pačiai sėkmei kaip ir Rommelis pas vokiečius. Net neįdomu darosi...

audronasa | Bir 03 : 21:40
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Štai dar viena info.Kaip vertinamas vadovavimas RA per WW2 lenkų saite:Šiaip sau-32,76%,gerai-27,59%,blogai-17,24%,tragi6kai-13,79%,labai gerai-6,9%,labai blogai-1,72%,nuostabiai-0%.

Desert Fox | Bir 03 : 22:37
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Nieko keisto, galbūt lenkams tiesiog nepatiko tas pats Stalino nenorėjimas leisti pasižymėti lenkų karininikams net tada, kada jau su Vokietija buvo viskas aišku. Spėju, kad 0% yra vien dėl keršto

audronasa | Bir 03 : 23:03
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Fox,negi pats manai,kad vyriausi RA vadai vadovavo nuostabiai?Jei imti neigiamuą balsavimą tai susidarys tik trečdalis.

Tikko | Bir 04 : 00:11
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

O aš tai nežinau iš čia nė vieno vado-neįdomųs man tie rusai- okupantai...

Tikko | Bir 04 : 00:14
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

O gal galėtumėt papasakoti ką tas Panfilovas padarė?

lemis | Bir 04 : 08:05
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Tikko,jei tau čia neidomu, tai niekas per prievartą tavęs nelaiko.

Tikko | Bir 04 : 19:55
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Man tik rusų vadai neįdomūs, o visa kita tai įdomu. Bet gal galit papasakot ką tas Panfilovas padarė?

Rebel | Bir 04 : 20:51
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

[užblokuota administratoriaus]

laimonas2 | Bir 04 : 23:45
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Kaip ir daugiausia balų Konstantinui Rokosovskiui - 34.78% [32 balsų]? Aš mažai žinau. Gal prašau parašyti nuorodas, arba papasakoti apie jo nuopelnus?




laimonas2 | Bir 05 : 00:12
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

To Tikko:

Ivanas Panfilovas. Prie Maskvos mūšyje, jis gerai vadovavo -sugebėjo sustabdyti didžiųjų hitlerininkų puolimą ir padarė nuostolių.

lemis | Bir 05 : 00:14
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Parašyk rusiškai Tarybu Sajungos maršalai ir per google.

spyker | Bir 05 : 18:08
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Hmm kodel adminai neisikisa... Rebel akivaizdziai izeide nari, o jo niekas nebaudzia

Gaga | Bir 06 : 23:56
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Rebel, prašau perskaityti Svetainės taisyklių 5.1.5 punktą. Kitą kartą tokie tavo pasisakymai ne tik bus slepiami, bet ir už tai bus skiriamas įspėjimas.

Tikko | Bir 07 : 20:18
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

AAaa...Supratau = )

Vytas_LP | Bir 07 : 23:17
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Ka supratai?

Savas | Bir 08 : 00:44
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

laimono2 komentarą suprato

Vytas_LP | Bir 08 : 08:11
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

AAaa...Supratau = )

total | Bir 09 : 20:46
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

PRITARIU LEMI KOMENTARUI.PANFILOVAS, ČIA NETINKA, PER MENKAS VADAS.

Gaga | Bir 09 : 22:59
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Už tolesnį rašymą vien didžiosiomis raidėmis užsidirbsi įspėjimą.

Rommel | Bir 10 : 02:58
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

To Tikko:

Kaip tau negieda.Karas padare is zmogaus kary,kuris ejna ir kariauna uz sawo tewyne!!!Kaip tu taip gali pasakyt:man neidomus tie rusu vadai.Reikia gerbt zmones kurie gelbejo tawe nuo mirties.Ir kodel tu manai jog rusai okupantai,jog po Rusu Imperios atejo Vokiecia kurie irgi buvo okupantajs.

T-34,2 | Bir 10 : 03:37
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Ar man čia vienam atrodo, kad galiu balsuoti kiek tik noriu ar ne ?????

Rebel | Bir 10 : 05:46
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

T-34.2 ne tau vienam Nes pas tave dinaminis ip tai kiekviena kart ateidamas gali vis is naujo balsuot, bet manau del saziningumo nebalsuosi simto karto uz savo favorita Beje visu simtu procentu pritariu Rommel, mldc.

T-34,2 | Bir 10 : 06:15
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Tokiais atvejais balsuoju tik du kartus, bet dabar teko tik vieną nes daugiau pažystamų šitam saraše neradau.

Rebel | Bir 10 : 10:11
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

To spyker: MAziau kiskis i ne savo reikalus. Ka g....... pavalgei riesutu duonos ir uzsimanei geruciu pabut, ot n* koks ****** dar cia man.

Rommel | Bir 10 : 21:21
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Aciu Rebel

Administracija | Bir 10 : 22:34

Vyksta nuo : 0


Rebel yra skiriamas oficialus įspėjimas už Svetainės taisyklių 5.2.8 punkto pažeidimą.

Vytas_LP | Bir 11 : 05:50
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Uz ka tu jam dekoji?

Rommel | Bir 11 : 06:51
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Uz palaikima

Vytas_LP | Bir 11 : 07:08
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Hm perskaiciau visus komentaraus be nematau jokio palaikymo

Rebel | Bir 12 : 03:03
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Vytas_Lp taip atidziau paskaityk ir atrasi toki slapta sakini, hehe pasiekiau ispejimo lygi, na ka reiks lipt aukstyn

Vytas_LP | Bir 12 : 06:15
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Aaaa radau

Poligonas | Bir 14 : 04:58
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Aš , kaip supratau, laimi Rokosovskis. O jam neleido Stalinas paimti Berlyno ir iškelti PERGALĖS VĖLIAVĄ. Ogi kodėl?

Desert Fox | Bir 14 : 06:23
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Girdėjau tokią versiją, kad jis buvo lenkas ir būtent dėl to Stalinas nenorėjo leisti jam pasireikšti.. Manau ta vieta jau buvo paruošta Žukovui Vien prisiminus Žukovo - Konevo lenktynes galima daryti išvadas.

Apklausa #41
Geriausias Vokietijos karo vadas Antrajame pasauliniame kare (finalas)
Paskelbė . Vyksta nuo penktadienis, 2006 m. gegužės 19 d. - 19:38:12 iki ketvirtadienis, 2006 m. birželio 01 d. - 21:56:10. Viso balsų: 306

Waltheris von Brauchitschas 3.27% [Votes: 10]
Josefas "Seppas" Dietrichas 6.86% [Votes: 21]
Karlas Dönitzas 5.56% [Votes: 17]
Heinzas Guderianas 14.71% [Votes: 45]
Albertas Kesselringas 2.61% [Votes: 8]
Erichas von Mansteinas 13.07% [Votes: 40]
Hasso von Manteuffelis 1.31% [Votes: 4]
Friedrichas Paulus 8.17% [Votes: 25]
Erwinas Rommelis 41.5% [Votes: 127]
Kurtas Studentas 2.94% [Votes: 9]
Gaga | Geg 19 : 19:41
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Pradedame geriausio Vokietijos karo vado Antrajame pasauliniame kare finalą. Į nominantų sąrašą, kaip buvo žadėta, iš abiejų prieš tai buvusių apklausų įtraukėme po penkis daugiausiai balsų surinkusias asmenybes. Balsavimas bus baigtas, kai savo nuomonę išsakys ne mažiau, nei 300 lankytojų.

lemis | Geg 19 : 21:22
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Prabalsavau už Romelį,nors tikrai buvo sunku apsispręsti.Šaip istoriografijoj jo įvaizdis kiek mitologizuotas.Jam ko gero pasisekė kad nepakliuvo į rytų mėsmalę.Neisivaizduoju, kaip jis butu šluotas prie tankų prisirišes rusus gasdinęs.Nesuprantamas man ir Hitlerio sprendimas tokio gabaus vado neišbandyti prieš sovietus,kur 44 metų pradžioj nepasakyčiau ,jog vokiečiams labai sekėsi.Nugrūdo žmogų kažkur į užkampį, itvirtinimų statyti.Suprantu,itvirtinimai irgi svarbu,bet negi Romelis pats gabiausias vokietijos fortifikatorius ?

Rusas | Geg 19 : 21:48
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Aš irgi balsavau už Romelį.

Panzermeyer | Geg 20 : 19:04
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Aš balsavau už Manšteiną. Būčiau turėjęs du balsus, būčiau antrą atidavęs už Romelį. Labai sunku pasirinkti. Sunku pasakyti, kam buvo sunkiau, o kariavo abu labai neblogai.

Stuka | Geg 20 : 22:31
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Kieki mažai Albertas Kesselringas turi balsų.

Kliedesys | Geg 27 : 03:59
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Gal galite pasakyt, kas laimi ?

joshke | Geg 27 : 06:13
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Waltheris von Brauchitschas: 2.73% [6 balsų]
Josefas "Seppas" Dietrichas: 6.82% [15 balsų]
Karlas Dönitzas: 3.64% [8 balsų]
Heinzas Guderianas: 15% [33 balsų]
Albertas Kesselringas: 3.18% [7 balsų]
Erichas von Mansteinas: 13.18% [29 balsų]
Hasso von Manteuffelis: 1.82% [4 balsų]
Friedrichas Paulus: 7.73% [17 balsų]
Erwinas Rommelis: 42.27% [93 balsų]
Kurtas Studentas: 3.64% [8 balsų]

Matosi, kad beviltiškai laimi Rommelis

Jexter | Geg 28 : 02:20
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Tik dėl antros vietos neaišku - arba Mansteinas arba Guderianas

DK | Geg 28 : 20:26
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Bet Mansteina lyginti su Guderianu taip pat labai netaktiska...

Apklausa #40
Geriausias Vokietijos karo vadas Antrajame pasauliniame kare (II turas)
Paskelbė . Vyksta nuo sekmadienis, 2006 m. gegužės 07 d. - 09:09:33 iki penktadienis, 2006 m. gegužės 19 d. - 19:38:12. Viso balsų: 305

Waltheris von Brauchitschas 7.54% [Votes: 23]
Josefas "Seppas" Dietrichas 22.62% [Votes: 69]
Franzas Halderis 4.26% [Votes: 13]
Alfredas Jodlis 3.93% [Votes: 12]
Wilhelmas Keitelis 5.9% [Votes: 18]
Güntheris von Kluge 3.28% [Votes: 10]
Wilhelmas Listas 2.95% [Votes: 9]
Hasso von Manteuffelis 9.84% [Votes: 30]
Friedrichas Paulus 27.54% [Votes: 84]
Kurtas Studentas 12.13% [Votes: 37]
Gaga | Geg 07 : 09:16
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Kaip ir buvo pažadėta, skelbiama apklausos "Geriausias Vokietijos karo vadas Antrajame pasauliniame kare" antrojo turo pradžia. Vėliau paimsime po penkis daugiausiai balsų surinkusius karo vadus iš abiejų apklausų ir surengsime Vokietijos finalą.

Iš pirmojo turo į finalą pateko:
Erwinas Rommelis - 49.37% [Balsavo: 156]
Heinzas Guderianas - 15.19% [Balsavo: 48]
Karlas Dönitzas - 9.18% [Balsavo: 29]
Erichas von Mansteinas - 9.18% [Balsavo: 29]
Albertas Kesselringas - 5.06% [Balsavo: 16]

wietkong | Geg 07 : 18:54
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Sunku buvo rinktis...

lemis | Geg 07 : 19:48
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Niekaip nesuprantu kodėl neitrauktas feldmaršalas Modelis ? Jį net vadino ''fiurerio ugnegesiu'',nes buvo siunčiamas į pavojingiausius fronto ruožus,kur grėsdavo priešo prasiveržimas.

Smatko | Geg 07 : 23:08
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Rodos, mano favoritas kol ka yra populiariausias

Ryan | Geg 08 : 00:06
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Ne wieno nezinau!

Desert Fox | Geg 08 : 01:29
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Ir kokia yra tavo, Ryan, komentaro prasmė? Įrodyti, kad nežinai net žinomiausių Vokietijos karo vadų?

Vytas_LP | Geg 08 : 02:22
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Man cia buvo zinomi du, ir net ne kad zinomi, o vieno pavarde tik esu girdejes, o kitas zinau jog desantininku pajegas kure(tikriausiai). Taigi cia manau bus renkamas ne geriausias, o zinomiausias.

luftvaferis | Geg 08 : 02:26
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

reiškiu pagarab Friedrichui Paului.

lemis | Geg 08 : 06:05
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Gal kas galėtumėt apšviesti apie Hassa von Manteuffeli ?Nors koks jo laipsnis ir kokiai ginkluotės rūšiai atstovavo ?

Gaga | Geg 08 : 11:02
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Po galais, žinoma, planavau į antrąjį turą įtraukti ir Modelį, tačiau jis kažkaip iškrito iš galutinio mano sąrašo. Ką gi, įtariu, kad tokių pamestinukų per šį apklausų ciklą pasitaikys ir daugiau. Galėsime prieš didįjį finalą surengti ir paguodos turą šiems nelaimėliams iš įvairių valstybių.

lemi, apie Hasso fon Manteuffelį gali pasiskaityti čia: http://en.wikipedia.org/wiki/Hasso_von_Manteuffel . Apskritai, apie visus šiose apklausose minimus veikėjus Wikipedia rašo pakankamai išsamiai - reikia tik nepatingėti ją atsiversti.

O šiaip, panašu, kad daugelis balsuoja ne vertindami karo vadų nuopelnus ar sugebėjimus, o atsižvelgdami į žinomumą ar populiarumą. Taigi, galima sakyti, kad renkame populiariausią karo vadą.

Vytas_LP | Geg 08 : 17:04
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Nu ta ir norejau pasakyti. Manau rektu perfrazupti pavadinima apklausos.

Desert Fox | Geg 09 : 03:38
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Labai įdomiai gaunasi...
Praeito balsavimo favoritas - žmogus, kuris stengėsi dėl savo tėvynės, kuris netgi paaukojo savo gyvybę - priedo, buvo puikus karo vadas.
Šio balsavimo favoritas - visiška priešingybė. Paulius pasidavė Stalingrade.. keikė Hitlerį, bet ne todėl, kad ištiesų matė, jog jis veda Vokietiją į pralaimėjimą.. jam buvo svarbi jo gyvybė, gal dėl to po Niurnbergo jam buvo dovanota gyvybė. Aišku dėl to jo teisti negalima, tikrų herojiškų asmenybių pasaulyje nėra taip daug. Bet ką aš norėjau pasakyti, jog žmonės pernelyg daug nesigilina, kuo yra pagarsėjęs žmogus.. tiesiog atiduoda balsą už patį žinomiausią Pats prabalsavau už Studentą, nors ir norėjosi atiduoti balsą Dytrichui.

audronasa | Geg 09 : 04:58
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

O ką apskritai,galima laikyti karo vadu?Feldmaršalą,generolą?Ar galima vadinti karo vadu pulkininką?Įsivaizduokite,jei būtu įtrauktas O.Skorcenis,ar mažai balsų surinktu?

Jexter | Geg 09 : 06:25
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Desert Fox o dėl ko už Studentą o ne Dytrichą?

lemis | Geg 09 : 08:38
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

DESERT FOX
as tave gerbiu kaip svetaines senbuvi,bet tu nusisneki,kaip tu gali lygint Dytricha ar Studenta su Paulium?Dytrichas ir Studentas yra vadovave tiktai divizijai.Rytu kompanijos pirmam etape veike 181 divizija.Paulius vadovavo armiju grupei kuriai priklause virs 30 diviziju.Man atrodo ne ta svorio kategorija.Kad Paulius buvo apsuptas ir pasidave Stalingrade ne jo kalte.Tarp kitko plana Barbarosa irgi sukure Paulius.O kad ji rusai palauze cia jau yra atskira tema.

audronasa | Geg 09 : 09:14
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

To Lemis.Bet be Pauliaus,ten yra ir jo "svorio kategorijos"vadų.Galimas dalykas,kad Stalingrado pralaimėjimas ne tik jo kaltė (tur but turi omeny,kad sprendė Hitleris,kuris ir padarė lemiamą klaidą).Bet kiti vadai buvo tokioje pat padėty.Be to anksčiau Paulius niekad nevadovavo dideliems kariuomenės junginiams ir tuo pačiu nelaimėjo nė vieno mūšio.Mes paprasčiausiai nežinome,kaip jis būtu elgesis kitoje situacijoje.O ir dėl "Barbarosos" galima ilgai ginčytis:ar jau toks genialus tas planas?Svarbiausia ne tai.Tegu,Paulius buna skaidrus kaip krištolas dėl Stalingrado,bet tai ne priežastis pavadinti jį "geriausiu vokiečiu karo vadu".

lemis | Geg 09 : 09:16
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

GAGA aciu i nuorodas kai pradejau skaityt issigandau pamaciau batalijono vada bet po to bicas pakilo,bet GAGA prisipazink apie ji girdejai seniau ar tik rasydamas straipsni istraukei..?Gal pasirodysiu visiskas idiotas, bet nieko nesu girdejes ir apie Hugo Sperrle.Noreciau suzinoti apie jo zygdarbius, is anksto dekoju.

lemis | Geg 09 : 09:27
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

audronasa velnias zino kaip ten istikruju buvo mes skaitom durneliais Keiteli ir Jodli Hitleris kazkodel visa kara juos laike vyriausiame stabe as suprantu kad tu jau man pasakysi kad jie buvo padlaiziai bet biciuliai neturejo galimybes pasiteisint o po karo visi didvyriai Mansteinai Gudarianai Chalderiai Gotai ir t.t.rado atpirkimo ozius durnelius

audronasa | Geg 09 : 11:27
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Na Jodlio aš tikrai neskaitau kvaileliu.Man netgi keista,kad jis vertinamas žemiau už Keitelį.O dėl pačio Keitelio,tai jo rimtu strategu nelaikė Blombergas(bėje,Keitelio uošvis).Užleisdamas Hitleriui kariuomenės vado postą,jis tai tiesiai pasakė.Bet matyt Adolfui tokio ir reikėjo(juk jis pats buvo genialus karo vadas).

Gaga | Geg 09 : 19:16
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

lemis rašė: ...
GAGA aciu i nuorodas kai pradejau skaityt issigandau pamaciau batalijono vada bet po to bicas pakilo,bet GAGA prisipazink apie ji girdejai seniau ar tik rasydamas straipsni istraukei..?

lemi, jeigu įdomu, tankistą Manteuffelį atradau gerokai anksčiau, nei dėliodamas šios apklausos atsakymų variantus. O apie Sperrlę informacijos rasi toje pačioje Wikipedijoje.

lemis | Geg 09 : 19:27
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Audronasa tu rašai ,Paulius niekada nevadovavo dideliems kariuomenes junginiams nelaimejo jokio musio.Aš nesuprantu,tai ką tu nori,kad jis pasiėmęs šautuvą vestų kuopa į ataką .JIS buvo generalinio štabo viršininko HALDERIO pavaduotojas. TAI jie stumdydavo Boką,Kleista,tą patį Gudarianą kaip šaškes.BARBAROSOS planas buvo įdealus.Žmonijos istorijoje nieko panašaus nebuvo.Per du menesius sunaikinta 5,5 miliono kariuomenė.įšvis ar buvo verta lysti į rusija aš nežinau.reikėtu paklausti reicho vadovybės.

audronasa | Geg 09 : 21:18
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Palikime nuošaly "Barbarosą".Tai kolektyvinis planas ir Paulius tik vienas iš autorių kolektyvo.Teisingai,jis dirbo gen.štabe.Iš štabo darbuotojų aš girdėjau Keitelį,Jodlį,tą patį Halderį.O apie Paulių nė žodžio.Negi Brauhičas,Listas,Kliugė,kurie vadovavo ir sėkmingai vadovavo fronto junginiams turi mažesnius nuostolius.

Gaga | Geg 09 : 23:52
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Kol ginčijamės apie Vokietijos karo vadų nuopelnus, galime pradėti galvoti ir apie tai, kokius SSRS (siūlau toliau pereiti būtent prie šios valstybės) karo vadus norėtume matyti kitoje šio ciklo apklausoje.

Desert Fox | Geg 10 : 00:04
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Kad nusišneku - tikrai nemanau. Lyginau abiejų apklausų favoritus - abu jie buvo feldmaršalai. Kad vienas vadovavo daugiau divizijų - man nieko nereiškia, kaip ir pati "Barbarossa". Balsą buvo galima atiduoti už bet kurį - tiek už generolus, tiek už feldmaršalus, todėl ir pasirinkau Studentą, daugiau asmeninės simpatijos.

lemis | Geg 10 : 03:11
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

GAGA paskaiciau as apie ta Sperle,visiska vidutinybe,zmones uz ji prabalsave turi subtilu humoro jausma.Pavadint ji didziausiu Vokietijos karo strategu yra visiska nesamone.Tai jau geriau Milcha arba Udeta.

Gaga | Geg 10 : 09:40
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Na va, niekaip negaliu įtikti visiems - tai ką nors pamirštu paminėti, tai ką nors nepelnytai į apklausą įtraukiu. Dėl to dar kartą kartoju: prašau vardinkite sovietų karo vadus, kuriuos norite regėti kitoje artėjančioje apklausoje. Na, kas pirmas?

Rusas | Geg 10 : 18:58
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Aš pirmas.Siūlau Georgijų Žukovą,Rokosovskį ir Staliną.Juk Stalinas irgi buvo karo vadas.

lemis | Geg 10 : 20:05
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Malinovskis,Konevas,Vatutinas,Jeriomenka ,Šapošnikovas,Kuznecovas,Bagramianas,Čiuikovas.

Gaga | Geg 10 : 22:21
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Puiku, jau yra pavardžių. Tik kaip nors išsiversime be Stalino. Šiose apklausose rinksime tik profesionalius kariškius.

audronasa | Geg 10 : 23:05
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Bagramianas,Mereckovas,Žukovas,Konevas,Rokosovskis,Černiachovskis,Čiuikovas,Rotmistrovas,Vatutinas,V
asilevskis.

Vytas_LP | Geg 11 : 03:32
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

audronasa raminkis, tiek kazin ar tilps

audronasa | Geg 11 : 03:57
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Lygiai 10.Jei reikės duosiu dar .Skaudama širdimi teko daug išbraukti.

ggrybas | Geg 11 : 05:10
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

vilniuj savo laiku buvo kazkokio marsalo krylovo gatve..

audronasa | Geg 11 : 05:21
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Jis vadovavo 5 jai armijai,kuri 44 kovėsi Lietuvoje.

Panzermeyer | Geg 11 : 06:20
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Beje, kažkaip niekas apie A.Vlasovą nerašo ir įtraukti nesiūlo

Jei visai rimtai - mano supratimu nepelnytai pamirštas maršalas R.Malinovskis. O Manžūrijos operacija, kuriai jis vadovavo - ir iš viso perliukas.

Panzermeyer | Geg 11 : 06:38
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00


Pauliaus kandidatūra - mano galva totalus nesusipratimas. Jei jau ginčijamės apie F.Pauliu - 6 armija guli pirmiausia ant jo sąžinės. Taip, fiureris juos ten įkišo ir paliko, bet galimybių atsitraukti ar prasiveržti jau užsidarius apsupimui (kad ir per Vermachto bandymą deblokuoti Stalingradą, kai tereikėjo prasiveržti apie 50 km link puolančių vokiečių dalinių) 6 armija turėjo. Būtų Paulius isakęs trauktis/veržtis - greičiausia būtų prasiveržę. Paulius aklai laikėsi įsikibęs idiotiško įsakymo ir pakišo savo kareivius. Tuo išgelbėjo savo kailį - be abejo labai didvyriška. Taip darė tikrai ne visi. Pvz., Manšteinas ir Kleistas situacijose, kai pakvipdavo apsupimais ir dideliais praradimais, fiurerio įsakymų nesitraukti tiesiog nesilaikydavo. Už tai juos ilgainiui išgrūdo į atsargą, bet tokios katastrofos kaip Stalingradas ant savo sąžinės jie neturi.

Kitas "genijus", aklai laikęsis Fiurerio isakymų - E.Busch'as, pakišęs armijų grupę "Centras" per Baltarusijos operaciją, po kurios "Centro" praktiškai nebeliko (irgi nesitraukė, nes fiureris liepe) o "Šiaurė" nespėjo atsitraukti ir ilgainiui buvo užblokuota Kurše. Gal ir jį vertėjo įtraukti - pavardė žinoma, gal būtų į favoritus prasimušęs ...

Kaip Pauliaus nuopelnas nurodomas "Barbarosos" planas - tragedija ir gėda. Netgi su fantastiška pradine sėkme (kuri iš esmės nėra planuotojų nuopelnas - tai įvyko pirmiausia dėl Raudonosios armijos visiško nesiruošimo gynybai ir labai dėkingos dislokacijos prie pat sienos) plano įgyvendinti taip ir nepavyko. Gerdas von Rundtedt'as dar prieš karą sakė - kariauti su Rusija yra beprotybė ir avantiūra, o jei vis dėl to reikia kariauti - tai Rusijos per kažkokius tris mėnesius nugalėti negalima, karas bus ilgas. Tai ne - nuplanavo genijai eilinį žaibo karą. Jei Raudonosios armijos gen. štabe nebūtų sėdėjęs kitas karo "genijus" G.Žukovas (būtent su kabutėmis) "Barbarosa" galėjo Vokietijai virsti tragedija jau tais pačiais 1941 metais...



audronasa | Geg 11 : 09:26
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Manau,kad teks rinkti per du ar tris etapus.Ir ginču bus ne mažiau.Aš buvau įrašęs Malinovskį,bet pakeičiau Černiachovskiu(kaip ne kaip Lietuvoj kariavo)

Gaga | Geg 11 : 18:24
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Sovietų vadų apklausa irgi bus iš dviejų turų - per daug kandidatų, kad sutilptų į vieną dešimtuką.

Froidas | Geg 11 : 21:01
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Panzermyejer Zukovas ruosesi pulti (anot Suvorovo) jau 1941m. liepa, tu kaltini ji pajegu ir resursu dislokavimu, bet tai buvo tiesiog nenumatymas artejancio puolimo,nors ir tai jis is Stalino gaudavo nurodymus,tad kaltint nezinau ar reiktu,nes tas pajegu dislokavimas prie Chalchin Golo ir Stalingrade tai pasiteisino.

lemis | Geg 11 : 21:21
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

to Panzermeyer.Dedi Paulių į šuns dienas,o pats siūlai Vlasovą.Jis taip pat vykdė idiotiškus Stalino įsakymus,taip pat pražudė armiją,taip pat gelbėdamas kailį pasidavė įnelaisvę.Paulius bent jau į saviškius nešaudė

audronasa | Geg 11 : 23:57
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

Ne,čia reikia kažką daryti.Kiekvienas gina savo kandidatą ir puolą kitų.Gal sakyčiau po prie balsavimo pridėti diskusijas.Pvz.balsuoju už tą ir tą,nes jis -išvardinami jo nuopelnai,o ne taip balsavau,nes pavardė patiko,arba dūriau pirštu nežiūrėdamas,kur pataikiau ten gerai.

laimonas2 | Geg 12 : 06:19
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

To Gaga. Generolas Ivanas Panfiklovas, marš. Semenas Timošenkas, gen. Levas Dovator, Michailas Šumilovas, gen. Nikolajus Trufanovas, gen. Aleksejus Antonovas, marš. Leonidas Govorovas, marš. Fedorius Tolbuhinas, Kas dar? Man mažai žinomi -Rusų Karvedžiai: Žukovas, Konevas ir Vatutinas? O Lietuvoje - Rusų karvedis Černiachovskis.

Rebel | Geg 12 : 06:47
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

To Panzermeyer G.zukovas su jeriomenka(jei neklystu) vokietijos puolima jau numate 06.12 taciau jiem nebuwo suteikta direktyva pilnai mobilizuot armijos palei pasieni, todel kazka sakydamas geriau issigilink. Balsa atidaviau uz dietricha, uz juo puiku gebejima vadovaut ir paciam kovot fronte. Siulyciau i rusu rinkimus : G.zukova, A.antonova, B.saposnikova, P.rybalka, P.rotmistra.

Panzermeyer | Geg 12 : 07:51
Svečias

Prisiregistruota: Sau 01 : 10:00

To lemis - pasiūlymas dėl Vlasovo nebuvo rimtas. Žr. Šypsenėlę prie mano pasiūlymo Dar va Hermano Gioringo nepasiūliau - nespėjau, o juk vienintelis REICHSmaršalas ...
O Paulius čia tautai kažkodėl korifėjus... Gaila feldmaršalo Ernsto Bušo nėra - ir pavardė žinoma (kažin ar Dž. Bušas jam ne giminė ?), ir šiaip teisingas veikėjas (Vermachto nuostoliai per Baltarusijos operaciją buvo didesni nei prie Stalingrado - praktiškai neliko Bušo vadovaujamos "Centro armijų grupės").

To Froidas - jei reimiamės Suvorovu, skaitykime iki galo. Apie Žukovą jis prirašė stipriai ir neigiamai (žr. "Pergalės šešėlį"). Dėl anskčiau pasiteisinusios analogiškos taktikos - Chalchin gole mastai buvo truputį ne tie, kaip 1941 vasarą (mažesnes jėgas lengviau greitai sutelkti ir paleisti į puolimą netikėtai), o Stalingrade buvo griežtas fiurerio nurodymas nesitraukti - vokiečių gen. štabas jau nuo rudens siūlė vynioti meškeres, po to siūlė prasiveržimą iš Stalingrado, kai buvo bandymas jį deblokuoti. Paskaityk to laikotarpio vokiečių karinės vadovybės memuarus - matė jie jėgų telkimą, bet trinkelėti kaip 1941 metais neturėjo kuo. Flanguose ir taip "antrarūšės" vengrų, rumunų ir kitų sąjungininkų dalys gynėsi, nes vokiečių trūko. Be to, armijos dislokacija puolimui, kai priešas nukraujavęs ir jo paties ataka ką tik išsikvėpė (kaip Stalingrade) - ne toks pavojingas kaip dislokacija pasienyje kur kitapus sienos taip pat puolimui sutelktos didžiulės priešo jėgos.

Nesu didelis va bank ėjimų kare šalininkas ar gerbėjas, o 1941 m. žukovas kaip tik tai ir darė. Nenumatė puolimo? Žinių apie vokiečių pajėgų telkimą prie sienos buvo, ir nemažai.Kodėl gi neparuošus plano netikėto vokiečių puolimo atve